Fortrydelsesret

Horze bruger online returnering

For at returnere en pakke til os, skal du logge ind på din konto og begynde en online returproces.
 

Registrering af returnering

  1. Log ind på din kundekonto her.
  2. Hvis du har bestilt uden en kundekonto, kan du registrere en returnering her.
  3. Når du har registreret din returnering, vil du modtage en returlabel via e-mail. 
  4. Pak de varer, der skal returneres, sammen med den følgeseddel, der fulgte med den oprindelige levering.
  5. Print returlabelen ud, og sæt den på pakken.
  6. Tag pakken med til det nærmeste servicecenter.


Horze forbeholder sig ret til at opkræve et returgebyr på 15 kr. pr. ordre. Returgebyret vil automatisk blive fratrukket refusionsbeløbet for de returnerede produkter.

Vær opmærksom på, at skulle du vælge, at benytte det fremsendte pakkelabel hæfter vi, hvis der opstår en skade under transporten. Det er udelukkende en service vi tilbyder – så vores kunder opnår den billigst mulige fragt. Hvis man sender retur med anden fragt er det selvfølgelig også på eget ansvar, men her skal du også selv betale for at pakken returneres.

Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte vores kundeservice.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@horze.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Ingen fortrydelsesret

Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som er personliggjorte eller fremstilles specielt til en individuel kunde (F.eks. broderede produkter eller travvogne og sulkyer. Disse er ikke berettiget til returnering eller ombytning, da disse er personliggjorte produkter.)

Hvis en broderet produkt returneres til vores lager på grund af, at det ikke at blevet hentet af kunden, vil Horze forsøge at kontakte kunden via e-mail, telefon og brev, for at gøre et yderligere leveringsforsøg. Kunden har ret til at få ordren leveret en gang mere uden ekstra omkostninger. Hvis Horze ikke kan komme i kontakt med kunden inden for 14 dage, vil Horze opkræve kunden for produktprisen og et ekstra ekspeditionsgebyr, og destruere produktet. Hvis et gensendt broderet produkt kommer tilbage til vores lager for anden gang, vil vi opkræve kunden for produktprisen, samt omkostningerne for begge forsendelsers og destruere produktet.
 

Bemærk venligst at nogle produkter ikke kan refunderes på grund af hygiejne- og sikkerhedsforskrifter. Returneret undertøj accepteres ikke, medmindre produkterne er uåbnede i original emballage.


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, men vil i det flest tilfælde fratrække et gebyr på 50 kroner for brudt eller beskidt vareemballage.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Hvis et produkt som er en del af 3 for 2-tilbuddet returneres, vil tilbuddet ikke gælde længere. Prisen på det gratis produkt vil blive trukket fra det refunderede beløb.

 

Hvis ordren er finansieret af en faktura fra en tredjepart, er Horze ikke ansvarlig for eventuelle resterende gebyrer eller omkostninger, der kan opstå under annulleringsprocessen af ordren.

 

Hvis kunden ikke afhenter to eller flere ordrer, vil Horze lukke kundens konto. I sådanne tilfælde forbeholder Horze sig retten til at holde kundens konto lukket, indtil et genåbningsgebyr (200 kr.) er betalt.